Rättelse Sedana Medical publicerar Årsredovisning 2021

Rättelsen avser felaktig hänvisning till Marknadsmissbruksförordningen, som tagits bort i detta pressmeddelande.

Utöver väsentliga händelser och finansiell information för 2021 fokuserar årsredovisningen på strategiska prioriteringar och ambitioner för att introducera inhalationssedering till intensivvård.

”2021 levererade vi den högsta omsättningen i vår historia och gjorde stora framsteg när det gäller båda våra huvudprioriteringar: att genomföra en framgångsrik lansering av Sedaconda (isofluran) i Europa och att förbereda oss för den viktiga amerikanska marknaden”, säger Johannes Doll, vd för Sedana Medical.

Årsredovisningen finns tillgänglig på www.sedanamedical.com

Johannes Doll, vd, 076 - 303 66 66
Johan Spetz, CFO, 0730 - 36 37 89